יונדאי קונה EV מציע מוניטין של יצרן מוכר וטווח נסיעה של 305 ק"מ במחיר נגיש ותחרותי של 142,900 ₪
יונדאי קונה EV הוצג בעולם עוד בשנת 2018 אך רק אחרי מתיחת הפנים הגיע לישראל לאור מבול הדגמים החשמליים הצצים כפטריות אחרי הגשם. יונדאי קונה EV נועד להתחרות בעיקר ב- MG ZS EV הסיני אף שממדיו קטנים יותר, אך מפצה על כך במוניטין מוכר ומוצק של יבואנית ומותג בעלי הערכה בשוק המקומי.
| יונדאי קונה EV | |
|---|---|
| יתרונות | פרקטי לנסיעות עירוניות, תקופת אחריות |
| חסרונות | תא מטען קטן, טווח נסיעה קצר |
יונדאי קונה EV
בשווקים אחרים בעולם מוצע יונדאי קונה EV גם עם סוללה בקיבולת 64 קוט"ש והספק מרבי של 204 כ"ס, אך כדי להציע מחיר תחרותי, לישראל מגיעה רק גרסת הבסיס עם סוללה בקיבולת 39.2 קוט"ש ומנוע קדמי בהספק מרבי של 136 כ"ס ברמת אבזור יחידה שמחירה עומד על 142,900 ₪.
עיצוב ונוחות יונדאי קונה EV
העיצוב החיצוני הנאה מציג התאמות ייחודיות לגרסה החשמלית. הפנסים המפוצלים נשמרו אך השבכה הקדמית המפוצלת בוטלה לצורך הפחתת מקדם הגרר ופינתה את מקומה לטובת משטח אטום עם פתח חזיתי לשקע הטעינה. גם איפור השטח המוכר מהגרסאות הרגילות, שכלל חיפויי פלסטיק מושחרים בקצות הפגושים, בבתי הגלגלים, ובתחתית הדלתות הוסר לטובת אווירודינמיות משופרת. אורכו הכולל של יונדאי קונה EV עומד על 4,205 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,570 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,600 מ"מ. הסוללות שהותקנו בתחתית המרכב הקטינו את מרווח הגחון ב- 22 מ"מ לכדי 158 מ"מ והפחיתו את מרכז הכובד בגרסה החשמלית שהוסיפה למשקלה 275 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין.
יונדאי קונה EV
גם תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה מותאמת לגרסה החשמלית. הקונסולה המרכזית מוגבהת בין המושבים הקדמיים, ותחתיה תא אחסון גדול שהתאפשר הודות לוויתור על תיבת ההילוכים בגרסה זו. על גבי משטח הקונסולה הכסוף נמצאים צמד מתקני כוסות, בורר מצבי נסיעה ובלם חניה אלקטרוניים המחליפים את הבורר וידית הבלם המכניים המסורתיים. ללא ספק ניצול יעיל ועדיף של שטחים אסטרטגים בתא הנוסעים.
יונדאי קונה EV
מעבר לכך נותר המפלס העליון בדשבורד ללא שינוי, לרבות פתחי המיזוג העגולים בצדדים בצורת טורבינה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' מותאם עם פרמטרים בדבר צריכת אנרגיה במקום מד סל"ד, ובמרכז ניצבים בסידור מוכר מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', פתחי המיזוג המרכזיים, ופקדי בקרת האקלים. חומרי הדיפון קשיחים ברובם, גם במקומות בהם ניתן לצפות לחומרי דיפון רכים כגון משענת היד בדלתות ובחלקו העליון של הדשבורד. איכות ההרכבה הותירה תחושה הדוקה.
יונדאי קונה EV
פתרונות האחסון כוללים תא עמוק מתחת לקונסולה המרכזית, תא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית שאינה מתכווננת, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות. תא המטען בנפח 332 ליטרים בלבד. 42 ליטרים פחות ביחס לגרסת הבנזין בשל מיקום מערכת החימום לסוללות ברצפת התא והחלפת המתלה האחורי ברב חיבורי. בתחתית תא המטען מקום לערכת ניפוח וכבל טעינה.
יונדאי קונה EV
המושבים הקדמיים נוחים, מספקים מרווח מספק בהחלט, ומציעים גם כיוונון חשמלי עם אופציה לניפוח כרית הגב במושב הנהג. תנוחת הנהיגה אופטימלית וגבוהה במעט ביחס לרכב פרטי. הכניסה והיציאה אל המושב האחורי אינה נוחה בשל מפתח דלתות צר שאינו מספק לאנשים גדולי מידות. הרצפה הוגבהה לטובת אחסון הסוללות ובוגרים שישבו במושב האחורי ירגישו כי הירכיים לא נתמכות במושב. המושבים נוחים למדי ביחס לקטגוריה.
יונדאי קונה EV
היות ויונדאי קונה EV מבוסס על פלטפורמה משולבת שנועדה גם לגרסאות הנעה רגילות, רצפתו אינה שטוחה ומדרגת ההינע תגביר את תחושת הצפיפות בעת הסעת נוסע שלישי מאחור. כנהוג בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים אליה משתייך יונדאי קונה EV, לא תמצאו פתחי מיזוג מאחור אך תקבלו חלונות כהים, משענת יד מרכזית, ושקע USB לטעינה.
יונדאי קונה EV
שדה הראיה טוב בשל תנוחת ישיבה גבוהה יחסית וסף חלונות לא גבוה. הראות לאחור מעט מאותגרת אך אין מדובר בבעיה שלא נפתרת באמצעות מצלמת הרוורס וחיישני החניה. יונדאי קונה מתגלה כעכבר עירוני אידיאלי הודות לתגובה חשמלית זריזה נטולת ויברציות, ממדים קטנים, וישיבה מוגבהת. ההתנהלות בעיר עימו הופכת לנעימה מאוד וכערך מוסף אינה צורכת אנרגיה רבה מהסוללה במהירויות עירוניות.
יונדאי קונה EV
התנועה השקטה בעיר נפגמת במעט רק בשל נוחות הנסיעה הקופצנית. אמנם הגרסה החשמלית זכתה למתלה אחורי רב חיבורי משודרג אשר מתמודד לא רע עם שיבושים רוחביים א-סימטריים, אך 275 הק"ג הנוספים חייבו הקשחת בולמים המורגשת בעיקר במהירויות נמוכות, כך שנסיעה על אספלט עירוני מצולק אינה מרוסנת כמצופה אך מאידך אינה נוראית או מטלטלת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת מהותית ומציגה ריסון טוב הנלווה ליחידת ההנעה החרישית, ובידוד רעשים טוב הנשמר עד מהירות תלת ספרתית.
ביצועים יונדאי קונה EV
יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי קבוע של 40.2 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 155 קמ"ש. הנתונים, שאינם מרשימים על הנייר, מפתיעים לטובה על הכביש עם תגובות בשרניות והאצות ביניים חזקות מאוד בזכות המומנט הרב, במיוחד במהירויות דו ספרתיות.
יונדאי קונה EV
מנופי שליטה מאחורי גלגל ההגה מאפשרים בחירה בין שלוש עוצמות בלימה רגרנטיבית, אמנם ללא אפשרות לבלימה מלאה בעזרת המנוע אך עם תרומה נאותה מאוד לבלימה עד כדי התנהגות דומה לנהיגה בדוושה אחת בה מתפארים רכבים חשמליים רבים. זה כמובן נוסף ליתרון בטעינה יעילה של הסוללה באמצעות בלימה וחיסכון בשימוש בבלמים. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב נורמל, מצב אקו בו בחרתי ברוב נסיעת המבחן, ומצב ספורט לביצועים מהירים יותר. נדידה בין המצבים משפיעה באופן ישיר על צריכת האנרגיה מהסוללה, ומד הטווח יתעדכן בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
יונדאי קונה EV
התנהגות הכביש בטיחותית אך לא קורצת לחובבי הנהיגה. מורגש כי הפלטפורמה שאינה חשמלית טהורה מתקשה להתמודד עם משקל של 1,625 ק"ג (משקל דומה למכונית סלון אירופאית) בעקבות הסוללות. דווקא המתלה האחורי הרב חיבורי מתמודד בכבוד עם פניות, אך ההנעה הקדמית שנכפתה בעקבות הפלטפורמה, יחד עם מומנט בשרני וזמין של למעלה מ- 40 קג"מ, יוצרים לוחמת מומנט בנהיגה דינמית, אשר מאתגרים את המתלים הקדמיים הנוטים להרחיב את קו הפנייה בכל דחיקה מתונה. ניכר כי ביונדאי היו ערים לתופעה ובשל כך נועל יונדאי קונה EV צמיגי מישלין איכותיים יותר מהצמיגים הקוריאנים אותן נועלות הגרסאות הרגילות.
יונדאי קונה EV
דוושת הבלם משדרת תחושה מלאכותית הדורשת הסתגלות לוויסות בלימה לינארית, אך שימוש תכוף במנופי הבלימה הרגרנטיבית יצמצמו את השימוש בבלמים, ובכל אופן עוצמת הבלימה טובה ומתמודדת היטב עם תוספת המשקל.
טווח נסיעה יונדאי קונה EV
נסיעת המבחן נערכה ברובה במצב אקו עם סגנון נהיגה חסכוני, בלימה רגרנטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, ומזגן בטמפרטורה 20 מעלות. צריכת החשמל הממוצעת עמדה על 6.2 ק"מ לקוט"ש, קרי טווח נסיעה מרבי של 250 ק"מ לעומת נתון היצרן העומד על 305 ק"מ. מהירויות גבוהות יגבירו מהותית את צריכת החשמל, כך שנהיגה במהירות 120 קמ"ש תפיק במקרה הטוב 5 ק"מ לכל קוט"ש. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
יונדאי קונה EV
יונדאי קונה EV כולל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 39.2 קוט"ש וצריכת החשמל הממוצעת עומדת על 6.99 ק"מ לקוט"ש לפי נתון היצרן. יונדאי מבטיחה כי עמדת טעינה מהירה DC בהספק 100 קילוואט תטעין את הסוללה מ- 10% ל- 80% תוך 47 דקות. במהלך המבחן ביצעתי טעינה מ- 30% ל- 90% בעמדת טעינה 50 קילוואט איטית יותר, שארכה למעלה משלוש שעות.
אמינות ועלויות אחזקה יונדאי קונה EV
מותג יונדאי זוכה לתדמית אמינה וסחירות גבוהה בשוק המקומי, ולאלו ניתן להוסיף את יתרונות האמינות המובנים ברכב חשמלי הנובעים מפשטות מכנית, והיות שאין צורך בטיפולים שוטפים להחלפת שמנים, מצתים ורצועות, יוצאות עלויות האחזקה נשכרות . גם אגרת הרישוי השנתית זולה ומחירה עומד כיום על 530 ₪.
יונדאי קונה EV
בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 שמרה יונדאי על המקום השישי בטבלה מתוך 26 מותגים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בשנת 2021 בארצות הברית המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה יונדאי למקום השביעי מתוך מתוך 32 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 22 יצרניות.
יונדאי קונה EV
יונדאי קונה EV משווק עם אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. הרוכשים ייהנו מטיפולים בחינם למשך 3 שנים או עד 45,000 ק"מ וגם מעמדת טעינה 11 קילוואט של ג'ינרג'י, אפקון או סונול ללא תוספת תשלום.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 30 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 5,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.
בטיחות יונדאי קונה EV
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את יונדאי קונה בשנת 2017 והעניק לו ציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% בסעיף מערכות הבטיחות.
יונדאי קונה EV
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה על עייפות הנהג, והתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי. בקרת שיוט אדפטיבית נעדרת מהמפרט. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר יונדאי קונה EV
יונדאי קונה EV מוצע ברמת אבזור יחידה במחיר 142,900 ₪ הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו-Android Auto , לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10.25 אינץ', מנופים לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם פונקצייתAuto Hold , חיישני אור וגשם, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה היקפיים, וחישוקי 17 אינץ'.
יונדאי קונה EV מתומחר אטרקטיבית בדומה לרכבי פנאי חשמליים של יצרניות סיניות, ויקר רק ב- 4,000 ₪ מגרסת הבנזין המקבילה. בהינתן טווח ריאלי של כ- 250 ק"מ בתנאי נהיגה מתונים, מרווח מוגבל מאחור ותא מטען קטן, יתאים יונדאי קונה EV לנהג עירוני בעל גישה לעמדת טעינה, אשר מעוניין ליהנות מיתרונות הרכב החשמלי לצד תחושת ביטחון נוחה הנלווית לרכישת דגם מיצרן מוכר ומיבואנית מוכחת, המכוסה באחריות רחבה ונהנה מטיפולים חינם.
| יונדאי קונה EV | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי קדמי סינכרוני |
| הספק מרבי/סל"ד | 136 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 40.2 קג"מ |
| יחידת הנעה | קדמית |
| תיבת הילוכים | תמסורת ישירה |
| אורך כללי | 4,205 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,570 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| נפח תא מטען | 332 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,625 ק"ג |
| מהירות מרבית | 155 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.9 שניות |
| קיבולת סוללה | 39.2 קוט"ש |
| צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) | 6.99 ק"מ/קוט"ש |
| צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) | 6.2 ק"מ/קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 305 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 250 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (מתוך 5, 2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 142,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.